P3

Et værdikædepuslespil

Til brug på messer som et dialogværktøj, har Food Nation nu fået et magnetisk puslespil, der kan fungere både med og uden guide.

Den danske fødevareklynge er verdenskendt for sin høje kvalitet, sikkerhed, bæredygtighed, økologi, gastronomi og den unikke danske måde at samarbejde på. Et fint image som Food Nation skal blive ved med at pleje. 

Det gør de blandt andet ved at være til stede på messer i udlandet, hvor de informerer fagfolk om hvordan de danske fødevareprodukter kommer fra mark til mund.  

 

Udfordring

Til at kunne forklare hvordan den danske fødevare produktion fungerer på en let forståelig måde, havde de derfor brug for et dialogværktøj. Et værktøj som både kunne fungere med og uden guide og som kan formidle og appellere til både fødevarerepræsentanter, fagfolk og almindelige besøgende. Vidt forskellige målgrupper som alle skal kunne forstå og opleve den danske fødevareproduktion. 

P4

Løsning

Det magnetiske puslespil består af en grundplade som kan hænges på væggen med en diameter på to meter og en trykt tallerken med en pølse på. Seks magnetiske puslespils brikker med trykt tekst og foto, repræsenterer hver en af de seks forskellige trin i værdikæden med start hos grisene på marken, og slut, når kødet er nået ud i restaurant og butik.

P4

Resultatet

Brikkerne kan let sættes på tallerkenen/pladen, som hænger på væggen, og lige så let tages af igen.

At samle puslespillet giver mening for børn, fordi sammenhængen fra gris til produkt giver intuitiv mening.

Og det giver mening for branchens aktører, som afsæt for en dialog om hvad Danmark kan på hver af de seks områder.

P6

Operate Experience er specialister i oplevelseskommunikation