100 events i hele landet

100 events over hele landet på 4 måneder

Et kampagneformat som muliggjorde en markering af Coop's 150 års jubilæum i alle Fakta, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen butikker i hele landet.

Budskabet var at fortælle Coop og brugsforeningernes historie som danskernes historie. Undervejs skulle Coops særlige bidrag inden for mad- og indkøbskultur fremhæves.
Kampagnen havde massiv synlighed i hele Danmark, i pressen og på sociale medier.

Relancering af retrovarer

Ude i butikkerne blev historien fortalt gennem relancering af retrovarer og en interaktiv historiefortælling. Coop-klassikere som "Davregryn", "Pokal Øl" og "Klar Cola" blev relanceret gennem året. 
Endelig gennemførte to eventteams i alt 120 opstillinger af en særlig jubilæumsevent med en interaktiv væg på fem meter, der levendegjorde Coops historie for butikkernes besøgende. Desuden opsatte eventteamet en app-baseret  skattejagt til børn og barnlige sjæle samt et “Dit madmanifest” afstemningsmodul som gav kunderne mulighed for at fortælle om deres holdning til Coops udvikling fra 2016 og frem.

EVENTTOURNEEN I TAL

100 events i Kvickly- og SuperBrugsen-butikker over hele landet

10 specialudvalgte events med tv-kokke og mediedækning

238.000 kampagnesite-brugere

8,5 mio. så kampagneposts på Facebook

Operate Experience er specialister i oplevelseskommunikation