Glyptoteket

Hvad tænker omverdenen om Glyptoteket?

I forbindelse med en ny strategi ønskede Ny Carlsberg Glyptotek at blive klogere på, hvad samarbejdspartnere og interessenter tænkte om museet.

Ny Carlsberg Glyptotek er med sin mere end 100-årige historie en institution i dansk kultur. Med en ny strategi på vej var det relevant at tage temperaturen på, hvordan omverdenen opfatter Glyptoteket i dag. Særligt i kraft af en samtid, hvor kultur er genstand for en politisering på et niveau, som nok ikke er set voldsommere siden 1970’erne.

 

Opgaven

Operate gennemførte derfor en interessentanalyse blandt politikere, embedsværk, meningsdannere, medier samt kolleger fra museums- og oplevelsesverdenen.

Formålet med interessentanalysen var at sikre en systematisk og dyb indsigt i interessenternes viden, holdninger og ønsker som input til Glyptotekets nye strategi.

Interessentanalyse Glyptoteket

Resultater

Analysen afdækkede blandt andet museets identitet set udefra, samt særlige udfordringer og potentialer i forhold til emner som kommunikation, kunstformidling og arbejdet med at nå nye målgrupper.

”Det er en af de fem vigtigste kulturinstitutioner i København. Kolleger i udlandet siger, at det er blandt de 7 mest unikke museer i verden”

Operate Experience er specialister i oplevelseskommunikation