100 events over hele landet på 4 måneder
Budskabet var at fortælle Coop og brugsforeningernes historie som danskernes historie. Undervejs skulle Coops særlige bidrag inden for mad- og indkøbskultur fremhæves.
Kampagnen havde massiv synlighed i hele Danmark, i pressen og på sociale medier.
Ude i butikkerne blev historien fortalt gennem relancering af retrovarer og en interaktiv historiefortælling. Coop-klassikere som "Davregryn", "Pokal Øl" og "Klar Cola" blev relanceret gennem året.
Endelig gennemførte to eventteams i alt 120 opstillinger af en særlig jubilæumsevent med en interaktiv væg på fem meter, der levendegjorde Coops historie for butikkernes besøgende. Desuden opsatte eventteamet en app-baseret skattejagt til børn og barnlige sjæle samt et “Dit madmanifest” afstemningsmodul som gav kunderne mulighed for at fortælle om deres holdning til Coops udvikling fra 2016 og frem.
EVENTTOURNEEN I TAL
100 events i Kvickly- og SuperBrugsen-butikker over hele landet
10 specialudvalgte events med tv-kokke og mediedækning
238.000 kampagnesite-brugere
8,5 mio. så kampagneposts på Facebook