Oplevelsesrute i koncernhovedkvarter
Operate hjælper Coop med at bringe 150 års historie ud til medarbejdere og kunder.
Fortællingen om Coop og FDB er et fantastisk stykke Danmarkshistorie, som fortjener at blive fortalt på en spændende og engagerende måde. Til det har Operate udviklet en beacon-baseret walk-and-talk-guide til introduktions- programmet for nye medarbejdere i Coop’s historiske hovedkvarter i Albertslund.
Udfordring
HR vil gerne give alle nye medarbejdere en introduktion til de afdelinger og områder i hovedkvarteret hvor de ikke selv «bor». Men det er også et ønske at alle kender virksomhedens historie og fundament og det er ikke en mulighed at bruge flere timer på at gå rundt med nye kolleger hver eneste måned.
Løsning
På tre digitalt understøttede ”walk and talk”-ruter fører medarbejderne rundt ude og inde på hovedkvarterets område. Ved hvert stop får de automatisk en lille fortælling om den pågældende bygning, kunstværk eller det specifikke sted, man er stoppet op. Herefter tilbydes de en lille Coop-quiz, som kan bruges individuelt eller til en lille kappestrid, hvis man går flere sammen. De tre ruter bruges som en del af et fast on-boarding-program, så alle nye medarbejdere fra starten kommer rundt og lærer hele hovedkvareteret godt at kende.
Den digitale løsning blev også brugt til at dele Coops 150 års historie på en ny og legende måde i butikkerne landet over. Her ledte vi børn og barnlige sjæle rundt i en digital skattejagt, der både gav ny viden og engagerede børnene og deres forældre i Coops lange historie. Dette event blev nomineret til den årlige eventpris DEMA17.